En zo begon het!

5 april 2019 - Loon op Zand, Nederland

Lang, lang geleden was er het idee om een half jaar te gaan reizen in Zuid-Amerika. Maar als je daar niets mee doet, blijven het dromen.

Eind 2018 bracht daar verandering in. Er was onrust in onze hoofden: we hebben een supermooi huis, maar ja die tuin is wat aan de grote kant. En als we nu van tuinieren zouden houden, dan zou dat geen punt zijn.

En zo ontstond op 7 december het plan om het één en ander te combineren. We zouden het huis verkopen en een half jaar gaan reizen. Makelaars gebeld voor offertes en vraagprijsbepaling en de keuze was snel gemaakt. Tja en dan begint de ellende: opruimen, spullen uitzoeken, huisraad gedeeltelijk verkopen, schoonmaken…. O ja, en ook nog de tuin aan kant maken zodat deze goed op de foto’s staat. Dat was een drukke tijd zo tussen Kerst en Oud en Nieuw.

10 januari is het zover, ons huis staat te koop. Het “te koop”-bord staat in de tuin en dan wordt het ineens een stuk realistischer. We gaan dit echt doen!

Na een eerste mislukte poging kunnen we op 21 maart gezamenlijk met de kopers dan toch een handtekening zetten onder de koopovereenkomst.

20190321_180627

Nadat de 3 dagen bedenktijd verstreken zijn, hebben we er voldoende vertrouwen in en besluiten we de tickets te gaan regelen:

AMS naar FRA 26 sep., 19:45   FRA naar GIG 26 sep., 22:15

GIG naar FRA 23 mrt. 2020, 19:40 FRA naar AMS 24 mrt. 2020, 12:20

Globaal een route uitgezet, nu maar kijken hoe ver we daar mee komen. We hebben er zin in!!

1. Selma:
    5 april 2019
    Ga jullie zeker volgen, lijkt me een geweldige ervaring.
  2. Angel:
    5 april 2019
    Hoe gaaf inderdaad en hoe werkelijk nu allemaal al, en ook nog niet... de voorpret al geweldig... ik kan het, uiteraard, alleen maar groot glimlachend toejuichen 😊
  3. Angela:
    5 april 2019
    Heel veel succes. Geniet van jullie rondreis en alle ervaringen die jullie op doen.
  4. Gina:
    5 april 2019
    Wauw gefeliciteerd ben zo blij voor jullie
  5. Corrie Vissers:
    5 april 2019
    Wat is er mooier dan jullie dromen werkelijkheid te laten worden. En wat fijn dat jullie ons dit laten meebeleven! De eerste stappen van dit avontuur zijn gezet.... veel plezier met de voorbereidingen!
  6. Inge:
    5 april 2019
    Wat gaaf! Stoer ook om deze stap te zetten. Zal vast een super ervaring worden.
  7. Annet:
    5 april 2019
    Mooi dat jullie droom nu uitkomt. Geniet er van en we zullen jullie missen. We gaan alles volgen
  8. Rob wijdeveld:
    5 april 2019
    Prachtig Corrie. Wij zien je nog de komende paar weken op de cursus maar wat een geweldig vooruitzicht hebben jullie en ok zal je zeker volgen.
  9. Silvia:
    5 april 2019
    Super stoer! Velen willen het maar jullie doen het!
  10. Rinus:
    5 april 2019
    Heel veel plezier met jullie reis 👍🏻💪🏻
  11. Roland:
    Veel plezier!
  12. Johan:
    Have fun there😃👍
  13. Danny:
    6 april 2019
    Geweldig en wat een lef om deze droom uit te laten komen. Heel veel reisplezier!!
  14. Marcel:
    6 april 2019
    Heel veel plezier, ik ben benieuwd naar de avonturen die jullie gaan beleven.
  15. Marivon Haenen:
    6 april 2019
    Ik hoorde het al van Ton en Corrie. Knap hoor. Meestal blijft het bij dromen maar jullie doen het serieus!! Geweldig. Ik ga jullie graag volgen en wil graag meegenieten met jullie avonturen. Geniet ervan en veel plezier!
  16. Tom en Berdi:
    7 april 2019
    Geweldig hoor. Wij hopen dat jullie een hele leuke tijd gaan hebben!
  17. Jolanda Vd Meijden:
    7 april 2019
    Echt super geweldig Miranda en Roel!! We gaan jullie zeker volgen hoor!
    Heel veel reisplezier saampjes! Geniet ervan!!💋❤️
  18. Annelies Planken:
    8 april 2019
    Wat geweldig dat jullie dat gaan doen. En dan het land waar je heen gaat is echt super. Ben er een maand geweest en zou zo terug willen. Heel veel mooie herrinnering als je terug bent om op terug te kijken. Heel veel geluk en plezier. Ik ga je zeker volgen.
  19. Sjoeke:
    26 april 2019
    Geweldig! Nu heerlijk plannen voor jullie mooie reis...