Peru: update

21 maart 2020 - Lima, Peru

Waar we aanvankelijk nog dachten snel weer naar huis te kunnen is dit omgeslagen naar berusting dat het nog weken kan gaan duren. Als (en dat is een grote 'als') Peru op 1 april de quarantaine opheft, dan is het nog maar de vraag of we een ticket naar Nederland kunnen bemachtigen. We hebben in principe een ticket staan voor 2 april naar Rio de Janeiro, maar het is maar de vraag of Brazilië tegen die tijd niet compleet lockdown is. Dan kunnen we daar niet landen en zitten we nog steeds hier vast.

Wat ontzettend fijn is, is dat we juist in dit hotel zitten: Casa Suyay, wat 'hoop' betekent. Het personeel is er vriendelijk en kijkt ons niet vuil aan, zoals in andere hotels en hostels wel gebeurt. Ze maken aanpassingen om het voor ons (en zichzelf) veiliger te maken: er is geregeld dat we nu lunch en diner kunnen krijgen en ze hebben een apparaat met handzeep in de algemene ruimte op laten hangen. Internet werkt hier uitstekend, wat er voor zorgt dat we contact kunnen houden met familie en vrienden.

Elke keer als we iemand bellen, lopen we op en neer te struinen in wat we de gevangenis luchtplaats noemen. Zo proberen we toch nog wat zon te pakken, zodat ons mooie kleurtje niet helemaal verdwijnt.

5 dagen in quarantaine: tot nu toe gaat het naar omstandigheden goed, we vermaken ons nog wel.

Wij hopen dat het jullie ook allemaal goed gaat.

20200320_18075320200320_18073320200320_18081520200320_18085120200320_180837_00120200320_18091320200320_18093420200320_18064520200321_11065420200320_180542

1. Nancy:
    21 maart 2020
    Wat spannend! En ontzettend jammer dat de reis zo moet eindigen. Uiteindelijk als dit “alles” is, valt het ook nog mee. Stay save! 🙏
  2. Roel en Miranda:
    21 maart 2020
    Je hebt gelijk: als dit 'alles' is... We zijn immers nog gezond en zitten op een veilige plaats. Jullie ook alle sterkte gewenst!
  3. Corrie Vissers:
    21 maart 2020
    Houd de moed erin! Hier worden pogingen gedaan om de positie van gestrande reizigers onder de aandacht van overheid en media te brengen. Wij zijn heel blij dat jullie in een goed hotel zitten en te eten en drinken hebben. Dikke kus.
  4. Roel en Miranda:
    21 maart 2020
    We hadden het vernomen. Lief dat jullie ook iets proberen te doen. Hele dikke knuffel terug
  5. Hanneke:
    21 maart 2020
    Wat fijn dat jullie daar zitten ook al zijn het niet de ideale omstandigheden. Je had het slechter kunnen treffen. Maar al bij al toch spannende tijden. We hopen voor jullie dat alles toch zo snel mogelijk weer een beetje "normaal" wordt en jullie je weer kunnen verplaatsen en toch de kans krijgen om naar huis te komen. Heel veel sterkte en succes met de planningen in deze hectische tijden. Probeer er nog iets van te maken en mochten jullie hulp nodig hebben laat het me weten. Kus, Hanneke
  6. Roel en Miranda:
    21 maart 2020
    Dank je, we blijven proberen met diverse instanties in contact te komen, maar dat wil nog niet echt lukken. Maar gelukkig is de paniek weg. Probeer gezond te blijven en een hele dikke knuffel van ons
  7. Peter:
    21 maart 2020
    Blij dat jullie in een geciviliseerde omgeving zitten.
  8. Roel en Miranda:
    21 maart 2020
    Zeker, dat kan er voor zorgen dat we niet ziek worden en dus ook geen zorg nodig hebben. Daar gaan we maar voor!
  9. PieternelTyrrel:
    22 maart 2020
    Hoi Miranda en Roel hier zijn we bezig het flink onder de aandacht te brengen en te houden. Gistermorgen was er aandacht voor in
  10. Roel en Miranda:
    22 maart 2020
    Superlief en als je weer weet waar er gisterenmorgen aandacht voor was, dan hoor ik het graag. Knuffel